آخرین اخبار

دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان در سعدآباد

ایرنا نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: گام‌های خوبی برای ارتقای روابط تهران و دوشنبه پس از حضور ایران در اجلاس شانگ‌های برداشته شد.

اشتراک گذاری
09 خرداد 1401
کد مطلب : 829

دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان در سعدآباد

رویداد۲۴ سید ابراهیم رئیسی، روز دوشنبه در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در مجموعه فرهنگی سعدآباد که با حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد، به «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود و هیأت همراه وی خوش‌آمد گفت.

وی تصریح کرد: پس از نشست شانگ‌های احساس می‌کنم قدم‌های خوبی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداشته شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان هم در این نشست گفت: تحکیم و دوام مناسبت‌های همکاری بین ایران و تاجیکستان از آغاز دوران کاری جنابعالی، خواسته سیاست خارجی تاجیکستان بوده است.

تسلیت رئیس جمهور تاجیکستان در پی جان باختن جمعی از هموطنان در ریزش «متروپل»
امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت و مراسم استقبال رسمی آیت‌الله رئیسی از وی نیز صبح امروز در سعدآباد با نواختن سرود ملی دو کشور برگزار شد.

سفر امامعلی رحمان با دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان انجام شده است.

رئیسی نیز شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و برای شرکت در اجلاس سران کشور‌های عضو شانگ‌های به دوشنبه سفر کرده بود که در جریان آن ۸ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان به امضای مقامات دو کشور رسید.

آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگ‌های نیز از دیگر دستاورد‌های سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود.

گفتگو و رایزنی هیأت‌های علی دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور تاجیکستان به تهران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =